<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Sommer, det er det som er bra!

Da er jeg tilbake fra vakre og varme (38 grader) Wien og rekker såvidt en snartur innom bloggen før jeg klyver ombord på toget til vestlandet og familieidyll i morgen.

Jeg har hatt en særdeles hyggelig byferie, og det viser seg at jeg er langt mindre trollete på tur når jeg bare ikke spiser sånn mat jeg ikke tåler. Jeg har nemlig vært en liten kjiping på ferie før, noe som kanskje ikke er så rart ettersom jeg har drasset rundt på en misfornøyd kropp. Men nå!

Wien var altså vakker og varm med hyggelige folk og mye kokt kjøtt som vi unngikk etter beste evne (kjøttet, ikke folkene). På mandag tok vi båten til Bratislava og brukte pinlig mange hjerneceller på å finne ut at det er hovedstaden i Slovakia. Slovakisk Cola kan visstnok ikke anbefales men ellers er det et storartet land med helt sykt mange vindmøller.

I går flyktet vi fra heten i Wien og tok toget til Salzburg. Utrolig nok er folk der åpenbart ikke særlig stolte av at die wunderschöne Sound of Music ble spilt inn i og rundt byen, alt turistfokus er på han der semikjente Mozart-fyren. Det fins en (èn!!) Sound of Music-tour daglig som tar fire timer og som vi aldeles ikke rakk på dagsturen vår. Men min snille ferievenn kjøpte SoM-guidebok til meg så da var alt i grunnen ganske fint likevel.

Ellers har det vært to røde tråder i denne ferien; den ene er keiser Franz Josef som poppet opp både her og der (ikke i levende live altså) og den andre er Frøken Fotomodell. Tror det fins noe sånt som 150 bilder av meg på min ferievenns kamera og dere skal vel ikke se helt bort fra at et par av dem muligens dukker opp her. O lykke..?

I morgen stoler jeg altså på at NSB sender meg rett i armene på storfamilien Makeløs som oppholder seg på en hytte en god del lengre vest enn Oslo. Sommer altså! Det er så bra!

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger Gretten Sier:

He he! Lite imponert over geo-kunnskapene dine frøken ;-) Men man lærer så lenge man lever.

Mvh Gretten som vet alt.

 
 
Blogger Esquil Sier:

ganske sjeldent at du viser bilde av deg selv men overhodet ikke røper navnet ditt. bloggere gjør oftere motsatt, vel? noen grunn?

 
 
Blogger Unknown Sier:

O lykke! Når kommer bildene??

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med blikk for bilder

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Høres ut som en herlig ferietur! Du er heldig, må sitte på kontoret og jobbe i hele sommer.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

gretten: jada jada. jeg innrømmer i det minste mine feil, det må da telle for noe?

esquil: jeg ante ikke at det fantes retningslinjer for personlige opplysninger. nå som du nevner det må jeg selvsagt ta det nøye opp til vurdering om jeg skal publisere bilder eller ei. navnet mitt får du aldri. Aldri! :-)

egoisten: vel. det er mulig esquil ødela litt for de bildene.

villkatta: ferie er digg! kan umulig være sunt å sitte på kontoret hele sommeren, håper i det minste du sparer ferien til noe lurt i høst!

 
 
Blogger Gretten Sier:

Ydmykhet på egne vegne er en god egenskap. Det vitner stort sett om selvinnsikt, og det kan jeg like.

Mvh Gretten som vet nesten alt ;-)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

du sparker deg selv litt i leggen med den kommentaren der? forøvrig vil jeg bare si at det er få som har så ofte rett som meg.

 
 
Blogger Gretten Sier:

.....med grovt overlegg var det også :-)

 
 
Blogger Esquil Sier:

OK, jeg trodde du allerede hadde profilbilde. men hvis det ikke er deg på bildet, og at du ligger lavt fordi du har komplekser for utseendet, så må du absolutt ikke føle deg presset :)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

gretten: jeg antok nesten det, du pleier jo å ha en viss logikk i det du skriver.

esquil: joda, det er meg, og jeg har vel ikke verre komplekser enn noen andre. trodde du refererte til planenene mine om å legge ut bilder fra ferien, så nå skjønner jeg nada.

 
 
Blogger Esquil Sier:

jeg oppklarer hvis du legger ut bildene.

 
 
Blogger Gretten Sier:

He he. Dagens beste kommantaren kjære frøken - "....en viss logikk...."

Mvh Gretten som liker litt skjeve kommentarer i hverdagen

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

esquil: hah! du lurer ikke meg. legger jeg dem ut er det av pur eksibisjonisme. sjarmerende, eller?

gretten: det er da ingen vits i å overdrive? :-)

 
 
Blogger Gretten Sier:

Mrzm du :-)

 
 

Svare?