<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://draft.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Min ekskjæreste - en smugboer

I går var jeg på innflytningsfest og fikk servert så mye bobler at jeg ikke engang rakk å åpne vinflasken jeg hadde med meg. Bobler gjør noe med hodet mitt; jeg blir veldig blid og veldig skravlete. Utpå kvelden fant jeg ut at det var en god ide å ringe eksen som jeg ikke har snakket med på over et år. Nei, det var faktisk ikke en så katastrofal ide som det nok høres ut som, jeg var jo bare blid og hadde rett og slett lyst til å ringe og si hei. Vi var kjærester for lenge siden og har ikke bodd i samme by på mange år men har alltid hatt god kontakt og han pleide å si fra hver gang han var i Oslo sånn at vi kunne møtes og drikke kaffe og skravle. I fjor vår fikk han seg kjæreste og vips så ble han helt stille, gitt. Og det ble jo forsåvidt jeg også.

Men altså, jeg ringte, vi skravlet, det var hyggelig. Så sier han at han bor i Oslo, sånn ca to steinkast fra der jeg bor, og har gjort det siden i fjor sommer. Hvorfor har du ikke sagt noe? sa jeg, mildt sjokkert. Jeg har bare ikke kommet så langt, sa han.

Jeg skjønner nada. Kan noen være så snill å forklare meg hva som får en mann til å smugbo i samme by som meg i et år? Vi har kjent hverandre i ti år - dette er da bare latterlig?

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger Unknown Sier:

Oi... Dette kan det selvfølgelig være mange grunner til. Her trenger vi tilleggsopplysningen - er han fortsatt sammen med den kjæresten eller ikke?

Jeg håper for øvrig det var skikkelige bobler det var snakk om, ikke noe skvip. Jeg blir syk bare av tanken på skvip. Nesten fyllesyk allerede..

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med behov for informasjon

 
 
Blogger Tonita Sier:

Tror at X fortsatt har kjæreste, - og at han vet at hun er meeeget sjalu. Hans telefontaushet er valgt som enkleste måten å unngå trøbbel på hjemmefronten på.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

egoisten: jada, det var nok grunnen til at han flyttet til oslo - de er samboere nå.

det var ikke Dom Pérignon hvis det er det du mener med skikkelig bobler. men formen er overraskende bra enn så lenge, jeg forventer krasjlanding senere i dag.

tonita: ja, tanken på at hun er sjalu har slått meg også. jeg spurte han faktisk om det i går; om han hadde fått seg en sjalu kjæreste. han svarte at han hadde fått seg kjæreste. hm.

 
 
Blogger Gretten Sier:

Kanskje han bare ikke har tenkt på det i det hele tatt. Systemene hans er renset og det er den nye kjæresten som er i fokus.

Det er vel heller ikke unormalt at telefoniske vennskap sakte men sikkert ebber ut.

Men problematikken med ekser, vennskap, telefon, møtes, ny kjæreste er jo grobunn for mye tjafs det.

Selv om nye kjærester nødvendigvis ikke trenger å være sjalu på eksen, kan jo slike vennskap du beskriver oppleves som problematiske for mange.

Men å backe ut etter 10 år......

Mvh Gretten som ikke er sjalu.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

jeg kjøper den med at systemene er renset. men vennskapet ebbet ikke sakte og sikkert ut, det ble avsluttet ganske pronto da han fikk kjæreste. jeg syns det er trist jeg. vi trenger jo ikke være bestiser liksom, men en kaffe en gang i blant kanskje? oh well, sånn ble det visst ikke.

 
 
Blogger Gretten Sier:

Det blir noe stakkarslig over det.

 
 
Blogger Minneapolise Sier:

Samme skjedde med exen min (bortsett fra at vi bor paa forskjellige kontinenter). Vi gikk fra aa ha vaert gode venner i tre aar til ingen kontakt, paa omtrent samme tid som han fikk ny kjaereste.. Tviler egentlig paa at hun er sjalu av seg, saa er nok andre grunner, uten at jeg skjoenner det helt.. Jeg ble ogsaa sammen med min kjaereste paa samme tid, saa vanskelig aa si hva som gjorde det.

 

Svare?