<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Shopping og menn

Lørdag formiddag går jeg til byen og kikker i butikker. Jeg vil ha et nytt skjørt; passe langt, passe dyrt og i en farge jeg ikke har fra før. Jeg går innom mine faste butikker – ser, prøver, tenker. Ender opp med et skjørt jeg liker sånn passe godt, og tar det med meg hjem.

Lørdag kveld går jeg på byen og kikker på gutter. Jeg vil ha en ny gutt; passe høy, passe rik og med en farge jeg ikke har prøvd før. Jeg går innom mine faste utesteder – ser, prøver, tenker. Ender opp med en gutt jeg liker sånn passe godt, og tar han med meg hjem.

Søndag morgen kaster jeg gutten ut; han fikk meg til å se tjukk ut. Søndag ettermiddag leverer jeg skjørtet til Fretex; jeg gidder ikke ta til takke med hva som helst.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger radiohode Sier:

Hm. Hm. Hm. Nå ble jeg usikker, gitt. Skal jeg lure på hvorhen jeg skal stå for å bli plukket opp av deg eller skal jeg holde meg trygt innendørs for ikke å bli kastet ut på søndagen?

Det er selvsagt en hel haug andre spørsmål, men de kan ligge inntil videre. :-D

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Haha, denne likte jeg! :-) Gutta boys degraderes til å ha samme status som klesplass.

Og det er jo faktisk en del likheter her:

Prøvetid/tilpasningstid, angrerett/ut-døren-rett

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

radiohode: nei, si det. dette kan vel ikke jeg svare på?

en hel haug altså? du verden.

miriam: jeg hadde egentlig tenkt å skrive om bruk og kast-mentalitet. da jeg fant ut hvor store likheter det er mellom hvordan vi behandler folk og ting (eh, menn og klær), så var det mye morsommere å skrive om det enn om hvor sykt mange tonn søppel vi kaster årlig :-)
kjekt at du likte det, det setter jeg pris på!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Vel, det skulle egentlig stå "klesplagg" :-) Gikk litt fort.

Hehe, ja litt morsommmere.

 
 
Blogger Esquil Sier:

dyktig skrevet :) og sikkert bare skryt ...

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

miriam: jeg så ikke engang at du hadde skrevet feil. går visst litt fort her også :-)

esquil: takk! siden skryt-kommentaren din ikke var formulert som et spørsmål trenger jeg ikke svare på den.. ;-)

 
 
Blogger radiohode Sier:

Jeg aner ikke jeg heller, frøken.

Men har du tenkt på at det kan være vondt å bli kastet ut. Hvis man lander litt forkjært...?

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

jeg er ikke så fryktelig stor og skummel av meg så jeg tror egentlig ingen menn har noe særlig å frykte sånn sett. (og det jeg skrev om karate i en annen post var bare jug).

 
 
Blogger Minneapolise Sier:

Hmm, når jeg tenker over det så har jeg klær i skapet som jeg har hatt i en ti års tid, samtidig som jeg har en tendens til å havne i lange forhold...

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

det er visst motsatt for min del, jeg er flink til å bytte ut både klær og menn :-)

 

Svare?