<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Hvilken størrelse er jeg egentlig?

Jeg har feiret solskinnet i dag med litt spontan shopping og er godt over gjennomsnittlig fornøyd med fangsten. Det som irriterer meg er imidlertid størrelsene på klærne. Hallo, går det an å være bittelitt konsekvent liksom?

I dag har jeg kjøpt skjørt i medium, kjole i small, ytterjakke i small, kjole i str 34 og bukse i xtra large (eh, sa jeg jeg "litt" shopping..?)! Alt utenom kjolen i 34 er fra samme butikk. Ok, så var buksa litt loffete og stor og god og de var utsolgt i alle andre størrelser, men likevel. Jeg lover kors på halsen at jeg hadde nøyaktig den samme kroppen da jeg prøvde alle klærne.

Er det rart jeg alltid ender opp i skjørt og kjole? Bukser er jo ekstremt deprimerende å kjøpe. Jeg lurer på om jeg må starte en "Gruppen for oss som irriterer oss over klesstørrelser" på Facebook. Det er jo der alle kanaliserer engasjementet sitt om dagen. Demoer er liksom bare soooo four years ago asså.

Etiketter: ,

 

til denne posten

 
Blogger Minneapolise Sier:

Kjenner meg saa igjen. I USA stoerrelser er jeg alt fra stoerrelse 4 til 12.

Det som er aller mest irriterende er naar det ikke gaar an aa finne rett stoerrelse fordi jenteklaerne er rett og slett laget for folk med guttefigur. Enten er de for stramme i laarene, eller saa er de for vide i midja. Shopping kan vaere deprimerende innimellom!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Ja, det er helt håpløst. Jeg så nettopp en stillingsannonse hvor en kleskjede søkte etter en fyr med bestemte mål sånn at de kunne bruke han som en slags levende utstillinsdukke for nye klær. Skulle likt å visst hva slags mål de bruker for tilsvarende modell for jenter.. Eller kanskje de bare bruker gutter som modeller for begge kjønn?

 
 
Blogger Sorgenfri Sier:

Kjenner meg igjen, ja!
Bukser og bh'er er de to tingene som avler mest frustrasjon på mine shoppingrunder.
Så når jeg først finner noe jeg er fornøyd med, må jeg kjøpe en to-tre i slengen.
Og som regel aldri i den størrelsen jeg trodde var riktig i utgangspunktet.

 
 
Blogger Gretten Sier:

Så søte dere er.... Er det dette som er årsaken til at dere aldri har noe å ta på dere? Dere kjøper konskvent klær med feil størrelse? HO HO HO!

 
 
Blogger Unknown Sier:

Noen ganger er det godt å være mann...

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med magemål

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Evil giraffe: Ja, jeg har også gjort det noen ganger, men gjør du det med bukser også? Er litt usikker på om jeg vil ha mange like bukser hengende i skapet.

Gretten: Nei, ikke feil størrelse. Vi kjøper jo den størrelsen som passer oss, poenget er at det ikke er samme størrelse hver gang. Det er helt andre grunner til at vi aldri har noe å ha på oss :-)

Egoisten: Ja, dere har ikke dette problemet, har dere?

 

Svare?