<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Frøkna anno 1987

Jeg har blitt tagget av Egoisten. Oppgaven går ut på å lage en liste over ting i livet mitt som har tjueårsjubileum i år, med andre ord hva jeg holdt på med i 1987. Here goes:

1. Jeg digga Manic Monday med Bangles; min første popforelskelse
2. Jeg var fortvilet over å være den eneste jenta i klassen som ikke fikk falskt kjærlighetsbrev
3. Jeg var forelska i mer enn en blond og søt speidergutt – samtidig
4. Jeg ble brutalt dumpa av hun som hadde vært bestevenninnen min siden vi var tre år, for en jentegjeng som var en god del hakk kulere enn meg
5. Jeg sluttet med ekstralekser og begynte å skjønne at det ikke bare var bra å være flink jente
6. Det var status blant jentene i klassen å ikke ønske seg leker til jul – men kosedyrene Popples (som kunne poppe ut og inn av sin egen kropp) var av en eller annen grunn ikke for leker å regne
7. Jeg fulgte intenst og med store øyne med på Forelska 87 på Blikkbåx
8. Jeg skrev dagbok – i form av brev til naboens hund (som pussig nok ble kalt Dusten)
9. Jeg var på sykehuset og ble EEG-testet for første gang for å prøve å finne svaret på hvorfor jeg hadde så ofte hodepine (de fant det aldri ut og et drøyt tiår senere gikk det heldigvis over av seg selv)
10. Jeg smakte hvitløk for første gang, hatet det og har aldri hatt et hjertelig forhold til det siden

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger Me Sier:

Ååå Popples! Hadde en voksen en som var mørk lilla og en unge som var grønn-ish.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Glimrende levert av deg. Ser ut som alle andre enn meg tar denne taggen på strake armer!

Hehe, brev til naboens hund :-D

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Forresten, jeg linker deg! Håper det går greitt!

 
 
Blogger Gretten Sier:

Manic monday likte jeg ikke utad i offentligheten, men i skjul. Det skulle være metal blant gutta. Sukk Susanna Hoffs........

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

linda: jeg fikk aldri popples. det var vel nok en spiker i "jeg-blir-aldri-den-mest-jenta-populære-i-klassen"-kista, antar jeg :-)

miriam: takk! det var en morsom tag, derfor gikk det fort å skrive den. veldig hyggelig å bli linket til!

gretten: jeg har også hatt noen sånne. da jeg var grunge-student likte jeg spice girls. det var definitivt ikke noe man kunne si høyt! :-)

 

Svare?