<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Mine tre kjærester


I går kveld var jeg hjemme og vasket leiligheten og så Roman Holiday, hvor Audrey Hepburn suser rundt i Roma på en Vespa sammen med Gregory Peck. Nydelig. Etter at filmen var ferdig ble tv-en stående og dure og etterhvert dukket selveste Hugh Hefner opp sammen med sitt lille harem av kjærester. Så vidt jeg kan forstå har han tre av dem (kjærester altså) og bortsett fra at alle har urovekkende blondt hår og veldreide kropper så er de påfallende ulike. Den ene er forsøksvis sofistiskert, den andre er forsøksvis intellektuell og den tredje – eh, hva skal vi si om henne? Hun er god i basket og har virkelig den fæleste latteren jeg har hørt noen gang.

Jeg syntes det var snodig at Hef tilsynelatende ikke kunne bestemme seg for hva slags kvinner han liker, helt til jeg innså at han jo er en smart gammel fyr. Hvis man først skal ha tre kjærester så er det jo helt meningsløst at de er helt like alle sammen.
Så hvis jeg – helt hypotetisk så klart – skulle finne på å ha tre kjærester på en gang, hvordan ville hver av dem vært da?

Den første skulle vært lidenskapelig. Han skulle vært en friskus og en barsking som fikk meg til å gjøre ting om jeg aldri hadde trodd jeg turte å gjøre. Hoppe i fallskjerm og bestige Himalaya og sove i snøhule. Den slags greier. Og siden han er en sånn erfaren friluftsfyr som elsker meg over alt på jord og aldri ville ta meg med på noe som jeg ikke garantert vil komme uskadet fra, så føles det ikke farlig å sveve som en fugl under en diger seilduk – bare spennende og morsomt.

Den andre skulle vært rik. Jeg er litt usikker på om jeg ville være helt komfortabel med å være sammen med en hardcore businessfyr, så det er nok bedre om han har tjent alle pengene sine på for eksempel å spille i filmer eller å skrive bøker. Han tar med meg på luksuriøse reiser og gir meg dyre gaver og får meg til å føle meg som en dronning. Dessuten har han en og annen kjendisvenn som vi møter på ekstravagante fester hvor champagnen flyter og alle har grusomt dyre klær.

Den tredje skulle vært intellektuell og snill. Han tar meg med på kunstutstillinger og jazzkonserter og vi kan diskutere politikk og religion og krig og fred og sånn. Han har interessante og originale og intelligente synspunkter på hva som skjer i verden og han er enormt kunnskapsrik. Dessuten har han en akkurat passe stor parsell i en kolonihage, hvor vi kan drikke kaffe i morgensolen og luke gulerøtter og skravle med naboene. Når vi er sammen så puster jeg med magen. Det føles trygt.

Felles for mine kjærester er ikke deres blonde hår og veldreide kropper, men dere sjarm og humor. Dessuten er de høye alle sammen. Jeg er en sucker for høye menn. Den første skulle jeg hatt som hobby. Den andre skulle jeg sett verden sammen med. Den tredje skulle blitt far til mine barn.

Oh well, det er lov å drømme.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger Esquil Sier:

Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

 
 
Blogger Esquil Sier:

Jeg har sett hårda bud før, men dette tar kaka. Steike så bra dame du må være.

enern er uaktuell. på treern røk jeg ut på parsellhagen, gulrotbed er for bønder. utrolig nok er jeg kanskje nærmest punkt to *host*. selv om kjendisene mine ikke akkurat er i det mest hardcore snortemiljøet.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

la meg presisere at dette er drømming og således svært langt fra virkeligheten.
hva slags kjendiser er det du henger med da? litt namedropping er aldri dumt :-)

 
 
Blogger Minneapolise Sier:

Hvorfor ender jeg med alle de hoyeste guttene, naar jeg tydeligvis er den eneste i verden som gjerne skulle hatt dem litt kortere...

 
 
Blogger Esquil Sier:

Jo ... hm ... og nå merker jeg at dette blir lite stilig. Men en har jo lekket ut til media.

 
 
Blogger Gretten Sier:

Festlig! Dette var de tre drømmetypene, så nå må vi få vite hvordan Mr Perfekt skal være i hverdagen, han du ender opp med.

Mvh Gretten

 
 
Blogger radiohode Sier:

Jeg har ingen kjøkkenhage, men er vel en treer. Synd jeg allerede har barn, ikke sant?

 
 
Blogger Støvkorn Sier:

Haha, bra skrevet, slår et slag for de ;)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

minneapolise: vi kan bytte? du kan få noen lave av meg så kan jeg få noen høye av deg..

esquil: se det! en fotballkjendis som selv jeg har hørt om. da er han kjent da!

gretten: hva da, kan jeg ikke få alle tre? :-(

radiohode: veldig. buhu.

confiteor: takker! :-)

 
 
Blogger Gretten Sier:

Jobber du med kløkt og sluhet så kan du nok klare å holde tre stykker varme på en gang ;-)

 
 
Blogger Sorgenfri Sier:

Jeg hørte et sted at "den rette" skal være en som oppfyller følgende tre kriterier (det er dermed ikke sagt at det er de eneste kriteriene):

Han må være en du kan se for deg at fortsatt klarer å utfordre deg og fange interessen din etter mange års samliv.

Han må være en du kan se for deg som far til dine barn.

Han må være en du kan se for deg drikke tequila ut av navlen din (eller andre soveromsaktiviteter).

Siden oddsen for å finne en slik kanskje ikke er overveldende, burde man kanskje vurdere å knerte systemet slik Hugh har gjort, og få i både pose og sekk.

 

Svare?