<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Frøkna er Idol-finalist

Det går så det suser her i bloggen om dagen. Poster som er inspirert av mine poster dukker opp både her og der og rundtomkring og jeg har på et eller annet vis tilsynelatende havnet på en slags abonnementsliste hos Sonitus. Hva annet kan forklare at i løpet av en eneste uke ble seks av sju poster fra denne bloggen valgt ut til å figurere blant de Ferske finskårne fileetene der inne? All denne medgangen gjør meg selvsagt grusomt stolt.

Og så er jeg blitt Idolfinalist også. For dere som ikke har fått det med dere så pågår det i disse dager et Bloggidol, hvor alle bloggere har blitt oppfordret til å skrive en tekst bestående av maks 200 tegn innenfor ulike kategorier. Det store poenget med Bloggidol er at bidragene publiseres anonymt slik at ingen får drahjelp fra sine trofaste lesere eller har mulighet til å mobilisere slekt og venner.

Som i vanlig Idol teller både publikums og juryens stemmer, og juryen har dessuten gitt seg selv sjansen til å plukke ut to wildcards blant dem som kom på andreplass i de innledende rundene (bare førsteplassene gikk rett videre til finalen). Og denne frøkna er et av disse wildcardene.

Intervju med - samt et psycho stort bilde av - yours truly ligger tilgjengelig for allmennheten her. Bidraget som sendte meg til finalen skal jeg legge ut til dere i morgen. Nå må jeg bruke all min kreative energi på å pønske ut hva i all verden jeg skal skrive som relaterer seg til ordet "skrivekurs", som er stikkordet for første finalerunde. Ai, ai.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

Så gøy! Grattis! *setter seg ned for å lese innlegg*

Lykke til i finalen - synes det er vel fortjent! :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Gratulerer :)

 
 
Blogger Tonita Sier:

Klart du kommer med i enhver finale der du konkurrerer!

 
 
Blogger radiohode Sier:

Dette betyr at jeg har stemt på deg?!?!?! Søren også! ;-)

Spøk til side: Flott å se at du ble med videre.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

ole k: takk takk! ja, det er kjempegøy, til tross for at dette med å skrive en kort tekst ut fra et stikkord jeg ikke har bestemt selv er mye vanskeligere enn jeg hadde trodd.

emelie: takk! :-)

tonita: haha, jeg har skikkelig dårlig track record hva gjelder konkurranser, det har nok en sammenheng med at jeg ikke eier konkurranseinstinkt. men takk for tiltroen! :-)

radiohode: flott å se at du spøker, hvis ikke hadde jeg blitt litt lei meg, kjenner jeg.

 
 
Blogger elx Sier:

Oi, så glad jeg ble på dine vegne nå. Dette er jo kjempegøy!

Intervjuet var aldeles strålende, rett og slett makeløst bra :) Måtte bare inn og skryte litt av det før jeg går tilbake for å lese om elgen.

*heia heia*
(og jeg hadde heiet meg hes selvom du ikke var en mørk hest altså...)

 
 
Blogger Delirium~ Sier:

Det var overraskende vanskelig å skrive noe om "skrivekurs". Men innlegg ble det.

Måtte den beste vinne, og måtte vi begge gå videre! :D

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Så marvellous! Gleder meg med deg:-D

kri

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Du store all verden, dette var stas.

Nå er det like før jeg kan tjene store penger på å selge intime og pinlige historier om deg til Se og Hør.

... hadde det ikke vært for at du allerede har blogget om det meste. Dammit!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

elx: takk takk, veldig hyggelig! og sant det ikke var grønnjæklig langt? for noe sludder. hmpfr.

delirium: ble? yaikes, er du ferdig alt? ååhh, prestasjonsangst. jeg drømte om deg i natt forresten, du var like hyggelig i drømmen som du er ellers. og så husker jeg at jeg påpekte at du var veldig slank :-)

krissy: takk takk!

bilturist: hoho, det er nok enkelte ting om meg som ennå ikke er publisert og omtalt i denne bloggen. så for å unngå å skape noen skandaler i fylla (som du kan selge til Se&Hør når jeg blir kjendis), har jeg bestemt meg for å ikke drikke på vorspielet i morgen. som du skjønner har den avgjørelsen ingenting å gjøre med at jeg har blitt syk - igjen.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Gratulerer så masse og lykke til! Fristen er vel snart gått ut?

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

tiqui: takk og takk! fristen går ut i morgen kl tolv :-)

 
 
Blogger Delirium~ Sier:

hi hi - så hyggelig at folk drømmer at jeg både er hyggelig og slank. Jeg skrev ferdig innlegget for flere dager siden faktisk, kom frem til at jeg neppe ville klare å prestere noe bedre og sendte inn... ;)

Ellers driver jeg også av og til og drømmer om bloggere. Sært det der - folk man aldri har møtt liksom.

 
 
Blogger Rockette Sier:

Lykke til! Jeg gleder meg til å lese.
Elgterroristene var blant mine favoritter, forresten:-)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

delirium: jeg strevde skikkelig og sendte inn bidraget mitt først seint fredag kveld. man drømmer vel om det man tenker på når man er våken, antar jeg..? :-)

rockette: ah, så hyggelig! ser at nivået i kvartfinalen er skummelt høyt.. :-)

 
 
Blogger Delirium~ Sier:

Jeg har ikke klart å pinponte innlegg til forfatter. Har avlevert mine stemmer i avstemmingsboksen, og venter spent på avsløringer! :D

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

delirium: jeg er også fullstendig clueless der, og lurer veldig på hvem som har skrevet hva. vi får vel vite det når resultatene fra kvartfinalen er klare, antar jeg?

 
 
Blogger Delirium~ Sier:

jeg håper det. Ellers kommer jeg jo til å forgå av ren nyskjerrighet, og det kan da neppe være meningen? ;)

 

Svare?