<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Frøknas drømmedag

side2.no har i dag en sak om hvordan du kan få en fantastisk dag. Som de fleste andre tabloide saker er tittelen lovende og teksten skikkelig skuffende. Kan de garantere meg at jeg får en fantastisk dag bare fordi jeg lager meg morgenrutiner og starter arbeidsdagen med en kopp kaffe? I think not, da hadde i så fall alle mine dager vært fantastiske. Og det er de strengt tatt ikke.

Så derfor gir jeg dere heller beskrivelsen av hvordan en virkelig perfekt dag i Frøknas liv ville fortone seg:

Jeg våkner uthvilt og opplagt i rent hvitt sengetøy ved siden av den nydelige kjæresten min. Sola skinner inn gjennom de blankpussete vinduene på vårt luftige soverom og lover oss årets første sommerdag. Jeg strekker meg, kysser kjæresten uten snev av morgenpust og tasser barbeint ut på det lyse og nyoppussete baderommet vårt.

Når jeg nydusjet og velduftende kommer ut på kjøkkenet ser jeg at kjæresten bare har laget kaffe og ikke dekket på til frokost som han pleier å gjøre. Han forteller at han har snakket med sjefen min og de er enige om at jeg har fortjent en fridag siden jeg har jobbet så enormt bra i det siste. Han hilser fra sjefen og sier at jeg dessuten har fått 50 000,- i lønnsøkning fordi jeg er så flink og alle liker meg så godt.

Så tar vi trikken sammen til Bølgen og Moi hvor vi spiser en fantastisk frokost og tøyser og skravler. Jeg har på ny sommerkjole som kjæresten har kjøpt til meg og han har tredagersskjegg og lukter fantastisk godt.

Formiddagen tilbringer vi på en benk; han ligger med hodet i fanget mitt og leser høyt fra en fengslende roman. Sola skinner, jeg har dyre solbriller og varm og brun hud og han er den beste gutten i hele verden.

Etter noen timer er han nødt til å gå på jobb og jeg er overlatt til meg selv. Jeg rusler inn på et kjøpesenter og blir overrasket av trompeter og konfetti og en kjøpesenterdirektør som klemmer meg og sier at jeg er kunde nummer en million og derfor vil få et gavekort på 100 000 kr som kan brukes i hvilken som helst butikk i hele byen.

Ettermiddagen blir selvsagt brukt på shopping og heldigvis hadde kjøpesenteret tenkt på at jeg trengte bærehjelp så jeg har en hale av sherpaer med sterke armer bak meg mens jeg fyker inn og ut av byens butikker. I det jeg går forbi en Narvesenkiosk ser jeg at alle avisene har den samme forsidesaken, nemlig at verdensfreden er sikret og at ingen sulter, er syke eller ensomme lengre.

Om kvelden har kjæresten invitert meg på tur i marka men han har latt være å fortelle at han også har invitert alle vennene våre og når de dukker opp blir det festing i skauen til langt på natt. Alle er fulle og glade og hopper og danser rundt på leirplassen i den lyse og varme sommernatta mens bålet knitrer og jeg kjenner at lykken bobler i magen min. Etter at alle andre har gått og lagt seg går kjæresten og jeg og bader i et mørkt skogsvann og der, blant vannliljer og gresshopper og sauebæsj, akkurat der og akkurat da ser han på meg og sier at han elsker meg.

Dette kan jammen bli mitt aller første meme, ser jeg nå. Jeg utfordrer herved Selvisk, Gretten, Örn og Sorgenfri til å dele sine tanker om hvordan deres perfekte dag ville vært.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

fantastisk bra dag det høres ut som :) og at tredagerskjegget er med... DA blir den ratt enda bedre :)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

han har vel masse stripete gensere denne kjærsten din?

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

anonym: tredagersskjegget er med ja, hihi.

tina: jups, han har bunkevis av stripete gensere. og så løfter han meg ofte opp og kysser meg på nesen. knis.

 
 
Blogger Christine Marie Sier:

en slik dag ville jeg ikke takket nei til med det første..

 
 
Anonymous Anonym Sier:

og så regner jeg med at han har en bror som er like fin, som syns jeg er best i verden og som jeg kan leve sammen med resten av livet...(eller noe)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

christine: ikke jeg heller. synd man så sjelden får tilbudet, i grunnen :-)

tina: han har en drøss med fantastiske single brødre og kompiser som jeg skal hooke opp med alle de fantastiske jentene jeg kjenner :-)

 
 
Blogger Tonita Sier:

... og så vandret de inn i solnedgangen

 
 
Blogger Marte Sier:

å, deilig dag!
(jeg melder meg gjerne på for å finne en av de fantastiske kompisene med stripete gensere)

 
 
Blogger Christine Marie Sier:

jeg tar gjerne også en av disse kjekke kompisene hans.. med elelr uten stripete genser..

 
 
Blogger Christine Marie Sier:

ojda.. en liten skriveleif

 
 
Blogger Minneapolise Sier:

Hoho, feidene i bloggbyen så langt er nok ingenting i forhold til chick-fightsene vi kan se frem til når alle bloggdamene har like kjærester i stripete genser. "Oooops, han så ut som min bakfra" liksom... Jeg gleder meg :)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

tonita: hurra!

frøken skavlan og christine: alle får, alle får :-)

minneapolise: oida, hva har jeg satt i gang nå?

 
 
Anonymous Anonym Sier:

morsomt.. Her ser jeg at det bare er girls som kommenterer! Lenge leve pikedrømmen.. Og artig at du beholder det "barnlige" skjær i fantasiene! (et kompliement altså).

cassy krissy

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Ferdig!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

krissy: det er til dels veldig påfallende hvilke poster som blir kommentert av kvinner og hvilke av menn. denne drømmedagen appellerte tydeligvis bare til jentene :-)

selvisk: bra jobba!

 
 
Blogger Marte Sier:

Minneapolise: De kan jo ha forskjellige farger på stripene, da;)

 
 
Blogger Minneapolise Sier:

Men tenk så gøy det hadde blitt om det var like striper da :D

 
 
Blogger Annikken Sier:

Ääää, hvilken perfekt dag!

 
 
Blogger Örn Sier:

Takk for den taggen frökna! Er ferdig og har storkost meg.
Har ikke blitt sá mye kommentering mens jeg skrev dette, lover á komme sterkere tilbake.

 
 
Blogger Minneapolise Sier:

Stjal meg en tagg jeg :)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Anniken: Det syns jeg og! :-)

Örn: Jeg har lest og nytt og kommentartørken er selvsagt tilgitt!

Minneapolise: Så hyggelig da!

 

Svare?