<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d3668486536625242016', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Fjasefrøkner på sopptur





























I anledning det fantastiske høstværet, inviterte Frøken Fräken meg med på sopptur etter jobb i går. Om vi fant sopp? Jada, massevis – og i fine farger også; lilla, rosa, rød, svart.. neida, vi plukket dem ikke.

Derimot skravlet vi som om vi var Vøringsfossen in persona begge to, så det spørs vel om vi egner oss særlig godt til jakt og fiske og andre munnkurvkrevende friluftsaktiviteter. Frøken Fräken underholdt meg med historier om einerbusker som, hvis de omplasseres, må plantes med røttene i samme himmelretninger som de opprinnelig hadde (ellers dør de) og jeg fortalte henne om soppesamfunnets sosialdemokratiske struktur. De soppene som er vakre å se på er jo ikke det spor populære (annet enn for å beundres på avstand) mens de som ser triste og brune og krøllete ut, knapt får stå i fred. Jeg syns det er vakkert jeg.

Så satte vi oss ned ved et vann og drakk nypete og snakket om multitasking og om hovedstadens spektakulære omgivelser og etterpå dro vi tilbake til byen og handlet. Man kan si mye bra om skogen, men når det kommer til matauk så er Meny helt klart en langt mer pålitelig aktør.

(Min fine eks fyller år i dag, så løp inn på bloggen hans og gratuler han med dagen!)

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger Örn Sier:

Takk favoritt sladrehanken. Det er jo opplest og vedtatt (litt usikker pá om det var enstemmig eller en stemmig) at ting som kröller seg er det aller, aller beste; sá er ikke rart de ikke fár stá i fred.

Uansett, tusen takk for gratulasjoner og tysting.

 
 
Blogger etaktuarliv Sier:

Men du skriver jo ikke hva slags klær du, eller evnt dere, bruker!

Jeg synes det er fint du bruker lue. Selv er jeg veldig fan av lue, og bruker det nesten hele året.

Hilsen fra London.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

örn: bare hyggelig, håper dagen ble bra :-)

etaktuarliv: frøken fräken har rød ullgenser (hun hadde sett dokumentar om farger på tv dagen før og der sa de at jenter i rødt blir bedt opp til dans hele tiden..), jeans og gummiser. jeg har bukse fra barcelona, ullgenser fra soaked in luxury, stripete genser og lue fra HM.

jeg liker også å bruke lue, det kjennes liksom så trygt. akkurat som knestrømper (men det bruker kanskje ikke du så ofte) - når verden er litt skummelt så hender det at jeg sover med knestrømper på :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

den røde genseren fungerte forresten skuffende dårlig....ble ikke bedt opp en eneste gang!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

frøken fräken: jeg tror det har mer med hvor vanlig det er å danse i skogen, enn med deg eller rødfargen å gjøre :-)

 
 
Blogger etaktuarliv Sier:

Det er faktisk flere av mine kolleger som bruker knestrømper av ull. Og da tenker jeg på til kontorbruk, altså. Og jeg snakker om mine mannlige kolleger, bare så det er sagt.

Selv har jeg ikke kommet så langt ennå.

 
 
Blogger Stian Sier:

Det må da ha vært en sopptur uten sopp som mål? I år flommer jo skogbunnen over av kantareller og piggsopp. Plukk, stek og frys.

Stian

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Det hadde nok vært noen der før oss. Vi fant jo masse sopp, bare ikke sånn som vi ville ha - det tyder vel på at vi var på riktig sted, bare litt for seint.. :-)

 

Svare?