<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Frøkna er på plass på Facebook


Det er vel omtrent en uke siden jeg leste om Facebook for første gang og nå er jeg allerede semi-hooked. Altså; for en uke siden ante jeg ikke hva det var, nå henger jeg der inne både støtt og stadig. Det virker som det er et system som får frem den statusopphengte fjortisen i oss alle; hvem har flest venner? Og kan jeg rappe noen av dine sånn at jeg selv fremstår som mer populær? Sjarmerende.

Men samtidig er det jo litt stas også, særlig når man klarer å spore opp kjentfolk der inne som man ikke har snakket med på årevis. Dessuten ser jeg for meg at det må være en genial måte å beholde kontakt med et stort nettverk etter at man er ferdig å studere. Selv er jeg antagelig for gammel til å finne særlig mange av mine gamle studievenner der inne, dessuten husker jeg jo ikke hva flesteparten heter til etternavn, om jeg noen gang har visst det.

Jeg tror ikke jeg kommer til å glipp av fester fordi jeg glemte å sjekke Facebook, slik de sier er tilfelle blant dem som er ti år yngre enne meg. Men jammen er det et finfint tidsfordriv. Og ting har endret seg utrolig fort: For ikke lenge siden ble nettet hovedsaklig brukt til å lese avisa og sjekke mailen, nå klarer vi oss ikke uten blogging, rss, youtube, msn, wikipedia, google - og altså facebook.

Heldigvis ser det ut som at det eneste det går ut over er tv-titting og det er det jo ingen grunn til å grine over.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

Heisann! Prøvde å sende trackback til denne posten, men mislyktes. Vil benytte anledningen til å si at jeg fant mye velskrevet og bra her hos deg. Kommer nok tilbake med ujevne mellomrom!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Takk, det var utrolig hyggelig å høre!

 

Svare?