<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

En snikende plasttrend


Jeg har de siste månedene observert noen ekstremt stygge plastsandaler rundt omkring i byens skobutikker. I påsken så jeg dem på et par føtter for første gang og det var ikke et vakkert skue. Og i XXL-reklamen som dukket opp på døren min i dag, breier disse plastskoene seg over nesten en hel side. De heter Crocs, du får dem i alle regnbuens farger og produsenten har til og med laget dekor (det ser ut som små klistremerker) som du kan kjøpe og lime på skoene. Til dere som lurer; ja, de lages i voksenstørrelser.

Jeg har bare ett ord for dette; nei. Men til gjengjeld kan jeg si det mange ganger. Nei. Nei. Nei. Nei. Neineineineinei. Nei!

Teorien om at dette er noen lusne og stygge sko støttes av at XXL lister opp ikke mindre enn ti såkalt gode grunner for hvorfor du skal kjøpe deg et par Crocs. Punkt fem er at de er antibakterielle og luktavstøtende. EUU! Når ble det et argument for å kjøpe sko??

Jeg har forøvrig dristet meg inn på www.crocs.com for å ta skoene i nærmere øyesyn uten at det gjorde at jeg likte dem noe bedre. Det viste seg da at Crocs også produserer klær. Men dem turte jeg ikke se på. Det fins grenser.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger Ragnhild Sier:

Jeg synes det er godt gjort av deg å ikke ha sett dem før nå nylig! :) - jeg er i helsevesenet og der har det flommet over av Crocs i et års tid. Der kan det jo forøvrig være et poeng at de er enkle å rengjøre (som jeg tror blir brukt som salgstriks).

(Og nei, det er ikke en sånn trend som man synes er kul hvis man bare venner seg til den. De er fortsatt stygge.)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Helsevesenet er kanskje ikke stedet for heftig fashion nei, og jeg håper virkelig du har rett i at jeg ikke kommer til å venne meg til Crocsene. De burde vært forbudt i større str enn 33..

 
 
Blogger Hjerterdame Sier:

Hehe, nei, det er ikke mye pent. Jeg fikk et par av sjefen min (jeg jobber i barnehage), og må innrømme at de er gode å gå i. På jobb. Men stygge, det vil de nok være for alltid. ;)

(Og hvis du er nysgjerrig; jeg har turkise)

 

Svare?